niedziela, 25 listopada 2012

Liebster blog - kilka dziwnych odpowiedzi



Chyba najwyższy czas, by odpowiedziała na pytania do zabawy, zadane mi przez PurpurChica. Długo z tym zwlekałam, przyznaję się. Ale jak by nie patrzeć, jestem przecież żółwiem, prawda?
Powód mojego zwlekania jest prosty - marzyło mi się zastanawiać nad tymi pytaniami w leniwe, niedzielne przedpołudnie. Nie miałam najmniejszej ochoty robić tego w dzikim pędzie, między wyczerpującymi lekcjami, a przytłaczającą lawiną zadań domowych. O nie! 

Oto i moje odpowiedzi:

1. Co blogowanie zmieniło w twoim życiu?
Na pewno dzięki blogowaniu zaczęłam czytać blogi innych osób. Wcześniej nie przypuszczałam, że może to być takie zajmujące. To tak jakby każdy zamieszczał na blogu furtkę do własnego świata, a klucz wieszał na haczyku tuż obok niej. Wystarczy minimalny wysiłek, by dowiedzieć się, co znajduje się poza ogrodzeniem. A za każdym znajdują się kwiaty, których nie można zobaczyć nigdzie indziej. 

2. Które miasto jest według ciebie najpiękniejsze?
Musiałabym zwiedzić jeszcze wiele, wiele miast aby móc jednoznacznie stwierdzić, które jest najpiękniejsze. Chyba każde miast ma w sobie coś, czy może wprawić odwiedzających w zachwyt. Uwielbiam gubić się wśród starych, brukowanych uliczek i drobnych straganów oraz siadać przy stoliczku w kawiarnii obok placu otoczonego rzeźbionymi budynkami. Bardzo podobało mi się w Salamance (Hiszpania), Rodos (Grecja) oraz w mieście Tabor (Czechy). 

Jan Żiżka - genialny dowódca z Taboru


3. Mieszka ze mną coś takiego jak młodsza siostra. Jest wyjątkowo irytująca, ale to zapewne dlatego, że zaczyna "dojrzewać". Widzę u niej zachowania i sposób myślenia, przez które sama przechodziłam i pewnie to właśnie tak mnie denerwuje.

4. Czy przyjaźń damsko-męska istnieje?
Według mnie istnieje, ale chyba nie jest łatwo taką przyjaźń znaleźć. Mam przyjaciela, który jest dla mnie bardzo bliską osobą już od kilku lat i jak dotąd nic się nie wydarzyło (i na nic się nie zanosi). Możemy bez skrępowania mówić sobie o wszystkim, jednak nie traktuję go jak przyjaciółki. Nigdy nie jestem o niego zazdrosna, nie stawiam mu granic, nie wymagam bezwzględnej wierności czy czegoś takiego. Jest jedyną taką osobą w moim otoczeniu i to czyni go dla mnie wyjątkowym. Jest to również jedyny chłopak, z którym udało mi się utrzymać przyjaźń przez tyle czasu. Moja "przyjaźń" z innymi chłopakami jest jak ogień - czasami przygasa i ledwie się tli, a czasem bucha dzikim płomieniem.

5. Który serial polecasz? 
O rany... Obecnie nie oglądam chyba żadnego, przynajmniej nie regularnie. Zawsze lubiłam "Dr. House'a" (tak to już jest, jak ma się 7 lekarzy w rodzinie), "Przepis na życie" (bo takie seriale potrafią być naprawdę wciągające) i "Bez tajemnic" (odkąd tylko pamiętam interesuje się psychologią). 

6. Imiona, które będą nosić Twoje dzieci, to...? :D
Mam słabość do imion na W; Wiktoria, Weronika, Wiktor. Pewnie dlatego, że kojarzą mi się z filmami najcudowniejszego reżysera wszech czasów - Tima Burtona :)

7. Często wspominasz wspominasz przeszłość czy raczej wybiegasz w przyszłość?
Rozpamiętuję minione zdarzenia i zastanawiam się, co by było, gdyby przebiegły inaczej. A potem zastanawiam się nad ich możliwymi konsekwencjami w przyszłości. Chyba wszyscy tak robią. Jednak mimo wszystko chyba bardziej lubię powracać do tego, co było i starać się przeżyć kolejne chwile warte wspominania.

8. Co myślisz o końcu świata?
Myślę, że nie nastąpi w tym roku. Jednak na wszelki wypadek postaram się 21 grudnia spędzić dzień z osobami, które bardzo lubię. Na wszelki wypadek. Jeśli coś zacznie się dziać, będziemy mogli razem mieć to gdzieś ;p

Wizje końca świata potrafią być naprawdę spektakularne...



9. Czy spełniło się kiedyś coś, co Ci się przyśniło?Tak, i to nie raz. Choć zazwyczaj nie spełniało się to bezpośrednio. Np. przyśniło mi się kiedyś, że mnie i mojemu chłopakowi kazano zbierać grzyby na dnie morza. On zakończył zbieranie wcześniej i odpłynął, zostawiając mnie. Pomijając cały absurd tej sceny, mój chłopak po tygodniu naprawdę mnie zostawił. Innym razem przyśniło mi się, że jedna z moich koleżanek została zabita, a jej ciało zjadły hieny. W rzeczywistości, po jakimś czasie z nieznanych mi przyczyn bardzo się zmieniła. Można powiedzieć, że "umarła" w niej poprzednia osobowość. 
Staram się zapamiętywać swoje sny i często nawet je spisuję. Gdy czytam je po dwóch latach, wydaje mi się nieprawdopodobne, że coś takiego mogło mi się przyśnić. 

10. Co byś chciała zmienić, aby innym się lepiej żyło?
Nie wiem, czy jest coś, dzięki czemu wszystkim żyłoby się lepiej. Zlikwidowałabym pojęcie pokoju, bo jest częstym powodem sporów. Unikałabym pojęcia szczęścia, bo wzrasta ilość ludzi, którzy w kółko narzekają, że go nie mają. Tak samo denerwujące jest pojęcie bogactwa - słowa, na które wielu ludzi reaguje skrzywieniem i niechęcią oraz czas, za którym wszyscy tylko gonią i gonią. Nie wiem, nie wiem co bym zrobiła. "Jeśli jednemu się pokłonisz, to do drugiego się wypniesz". Zawsze coś będzie nie tak.




11. Co myślisz o matematyce?Matematyka jest czymś, czego według mnie nie da się wyłącznie uczyć. Można wiedzieć, albo nie wiedzieć. Dowiedzieć się można jedynie pojęć, reguł, reszta to chyba intuicja, albo raczej logika. Nigdy nie miałam z nią problemów, ale też nigdy jej nie lubiłam.


PurpuraChica, wybacz, że odpisuję dopiero teraz. Oto moje pytania, na które również możesz odpowiedzieć ;) Swoją drogą dziękuję Ci, bo zastanowiłam się nad rzeczami, nad którymi nie zastanawiałam się od dawna.

1. Czy ktoś z Twojego otoczenia zna adres Twojego bloga?
2. Co myślisz o reinkarnacji?
3. Twoja ulubiona roślina to...?
4. Opisz smak potrawy, bez której nie możesz żyć.
5. Czy starasz się spełniać jakieś swoje "wielkie marzenie"? Jeśli tak, to jakie?
6. Film lub książka, która według ciebie może być wskazówką do tego, jak żyć?
7. Jakiej decyzji nie żałujesz w najmniejszym stopniu i nigdy byś jej nie zmienił/a?
8. Jaką postać podziwiasz?
9. Co daje Ci siłę i motywację?
10. Jeśli miałabyś/miałbyś przeprowadzić się do innego kraju, jaki byś wybrał/a i dlaczego?
11. Co najczęściej robisz, gdy masz kilka godzin wolnego czasu?


16 komentarzy:

  1. Nic się nie stało, że tak późno odpisałaś. Cieszę się, że coś moje pytania spowodowały. Pozwól, że w komentarzu odpowiem na Twoje pytania :)

    1. Czy ktoś z Twojego otoczenia zna adres Twojego bloga?
    Tak. Zna moja najlepsza przyjaciółka, która też prowadzi swojego bloga.

    2. Co myślisz o reinkarnacji?
    Nie wiem. Nie myślałam o tym. Po przeczytaniu co nieco na Wikipedii, stwierdzam, że nie wierzę w nią. :D

    3. Twoja ulubiona roślina to...?
    Miskant. Bardzo mi się podoba. To są taka trawa ozdobna. Niby nic takiego, zwykła trawa, ale ma swój urok, działa na moją wyobraźnię. Patrząc na nią, mam wrażenie, że dodaje życiu tajemniczości, harmonii...

    4. Opisz smak potrawy, bez której nie możesz żyć.
    Tą potrawą jest Bigos mojego Tatusia. Za każdym razem jest inny i najczęściej robimy go na wesela. :D Jest kwaśny, słony, ostry. Trudno go opisać. Marzy mi się, że na moim weselu będzie podany ten bigos, gdyż ta potrawa jest częścią mojego życia. Od dziecka pamiętam jak robimy calą rodziną 10l bigosu. Pyyycha :D

    5. Czy starasz się spełniać jakieś swoje "wielkie marzenie"? Jeśli tak, to jakie?
    Moim "wielkim marzeniem" od IV klasy, jest zostanie Architektem Krajobrazu. Jak skończę Gimnazjum i dostanę sie do upragnionego technikum, uznam, że spełniłam swoje marzenie :>

    6. Film lub książka, która według ciebie może być wskazówką do tego, jak żyć?
    Hmm.. Trudne pytanie. Dużo przeczytałam książek. Z takich powieści, to myślę, że "Oskar i pani Róża", ake wiele w moim własnym życiu zmienił "Sekret". Polecam ją bardzo. Pomaga dokonać wielkich zmian. Z filmów to poleciłabym "SOS Ziemia". Ciekawe, intrygujące.

    7. Jakiej decyzji nie żałujesz w najmniejszym stopniu i nigdy byś jej nie zmienił/a?
    Założenie bloga. To niesamowite, jak bardzo człowiek się zmienia, a blog jest takim miejscem, gdzie tę zmianę można zauważyć na przestrzeni czasu. Nigdy nie żałuję, że zdecydowłam się go założyć, choć w sumie, odgapiłam od przyjaciółki :)

    8. Jaką postać podziwiasz?
    Yiruma. Niesamity człowiek. Ma 30 pare lat, i 100 ileśtam filmików z swoimi kompozycjami. Podziwiam, uwielbiam, kocham.

    9. Co daje Ci siłę i motywację?
    Przyszły wyjazd do Wrocławia, gdzie znajduje sie mój Ideał [dlatego teraz mam wyśmienite oceny], a także chęć bycia taką jak moi kochani Rodzice [którzy są wspaniali, fantastyczni, nieprzewidywalni, uroczy, zabawni, rozkoszni itd.].

    10. Jeśli miałabyś/miałbyś przeprowadzić się do innego kraju, jaki byś wybrał/a i dlaczego?
    Hiszpania. Nie wiem czemu. Od zawsze chciałam tam mieszkać, nauczyć się tego języka.Zawsze to była Hiszpania.Vmoże to przez jakiś film, albo bajkę? Nie wiem. Ale zawsze mój wybór padłby na Hiszpanię. Zawsze.

    11. Co najczęściej robisz, gdy masz kilka godzin wolnego czasu?
    Mam ochotę się uczyć [naprawdę], ale włączam komputer, albo oglądam Kości, albo gram na fortepianie :D

    Podoba mi się Twoja odpowiedź do 10. pytania. Ja nigdy tak nie myślałam o tym wszystkim jak Ty. Jestem pełna podziwu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chciałabym umieć grać na fortepianie. To taki niezwykły instrument, w dodatku romantyczny. ^^

      Usuń
    2. Zawsze możesz się do jakiegoś ogniska muzycznego zapisać. :)

      Usuń
    3. Tyle że chęciom powinien towarzyszyć talent, a takowego, biorąc pod uwagę moje poprzednie starcia z pianinem, chyba nie posiadam.

      Usuń
  2. 1. Czy ktoś z Twojego otoczenia zna adres Twojego bloga?
    Kiedyś znała rodzina, potem stworzyłam nowego bloga z nowym nickiem, a na tym starym, który wszyscy znali pisałam tak niezrozumiale, że w końcu się poddali :). Nie daję swojego adresu byle komu. :)
    2. Co myślisz o reinkarnacji?
    To, że jest :)
    3. Twoja ulubiona roślina to...?
    Bez :3
    4. Opisz smak potrawy, bez której nie możesz żyć.
    Mogę się obyś bez potrawy :D.
    5. Czy starasz się spełniać jakieś swoje "wielkie marzenie"? Jeśli tak, to jakie?
    Próbuję spełnić moje marzenia, choć obecnie stoję w miejscu i patrzę jak czas zmienia świat dookoła mnie. Chce zamieszkać w domku rodzinnym, być nauczycielką i mieć dzieci :D
    6. Film lub książka, która według ciebie może być wskazówką do tego, jak żyć?
    "Sekret" - I film i książka.
    7. Jakiej decyzji nie żałujesz w najmniejszym stopniu i nigdy byś jej nie zmienił/a?
    Zerwania kontaktów z pewnym chłopakiem.
    8. Jaką postać podziwiasz?
    Żadnej :)
    9. Co daje Ci siłę i motywację?
    Siostra :)
    10. Jeśli miałabyś/miałbyś przeprowadzić się do innego kraju, jaki byś wybrał/a i dlaczego?
    Nigdy.
    11. Co najczęściej robisz, gdy masz kilka godzin wolnego czasu?
    Siedzę w necie. Albo próbuję coś z siebie wykrzesać:)

    Luz żółwiku, masz po prostu swoje tempo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. A w Polsce jakieś miasto Ci się podoba?

    Przyjaźń damsko-męska nie istnieje, bo prędzej czy później komuś zachce się... mówiąc kolokwialnie: ruchać.

    Koniec świata musi być w tym roku... Nie wyobrażam sobie, żeby go nie było. Kevina puścili wcześniej, więc będzie na pewno. Przygotuj się.

    Matematyka... kto by pomyślał, że po humanie będę pomagała później licealistom w matmie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z polskich miast bardzo lubię Więcbork. To w zasadzie bardziej wieś, niż miasto. W każdym razie jest to urokliwa wieś, z tak pięknym cmentarzem, że powiedziałabym "mogłabym tam zamieszkać", ale może lepiej jeszcze nie teraz.

      Usuń
  4. Ja również zapisuję, pamiętam wiele snów :D I czasami coś się sprawdzi..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to właśnie jest dla mnie wielką tajemnicą - dlaczego sny się spełniają? Czy potrafimy stworzyć prawdopodobne wyobrażenie przyszłości? Jeśli tak, to dlaczego niektórzy uważają, że przyszłość nie istnieje?

      Usuń
    2. Moim zdaniem to nasza podświadomość, siła umysłu. To musi mieć jakieś powiązanie.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Nie wiem tylko kogo zaprosić żeby na nie odpowiadał (prawie wszyscy już odpowiadali na jakieś pytania)

      Usuń
  6. Rozpamiętywanie przyszłości... Jeez, skąd ja to znam! Z tych scenariuszy, które sama ułożyłam w głowie, można by zrobić poważną konkurencję dla południowoamerykańskich telenoweli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie... W tym zakresie moja wyobraźnia czyni mnie jedną z najbardziej kreatywnych osób pod słońcem.

      Usuń